środa, 4 marca 2015

PORTUGALIA. Przylądek Cabo da Roca

Najdalej na zachód wysunięty punkt Europy.
Cabo da Roca od kolejnego skrawka stałego lądu - przylądka Henlopen w Stanach - dzielą 5593 kilometry błękitu, ale stojąc tam, patrzyłam w dal i miałam wrażenie, że Atlantyk nie ma końca.
Wiatr był tak silny, że nie mogłam ustać na nogach.
Atlantyk nie zgodził się na sentymentalne rozmyślanie o początkach i końcach. 
Kazał mi się wynosić.
Stojąc tak, poczułam się mała, słaba i nic nieznacząca, z całym moim intelektem, wrażliwością, duszą i bóg wie czym jeszcze, pragnącymi obcować z siłą natury.
No i poobcowałam. Krótko ale intensywnie.
Tak mnie przewiało, że do końca dnia bolały mnie zęby.
Ale było warto.

Informacje praktyczne-
Cabo da Roca znajduje się ok. 40 km od Lizbony, ok. 18 km od Sintry, ok. 15 km od Cascais.
Z Lizbony można dojechać pociągiem do Sintry. Czas przejazdu to około 40 minut, koszt biletu 2,15 EUR.
www.cp.pt
Z Sintry na przylądek Cabo da Roca jeździ autobus nr 403 (Cascais-Sintra) - czas przejazdu to około 40 minut, koszt przejazdu 4,15 EUR.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz